Filo
IMO Numarası
| Gemi Adı
| İnşaa Tarihi
| Uzunluk
| Lane Meter
| Treyler Kapasitesi
| Azami Sürat
| Bayrak
|
9215476 |
Gallipoli Seaways |
2001 |
193 |
3214 |
207 |
21.5 |
T.C. |
9242390 |
Olympos Seaways |
2002 |
193 |
3214 |
207 |
21.5 |
T.C. |
9242388 |
Cappadocia Seaways |
2002 |
193 |
3214 |
207 |
21.5 |
T.C. |
9322425 |
Aspendos Seaways |
2005 |
193 |
3735 |
240 |
21.5 |
T.C. |
9322437 |
Dardanelles Seaways |
2006 |
193 |
3735 |
240 |
21.5 |
T.C. |
9293416 |
Assos Seaways |
2005 |
193 |
3735 |
240 |
21.5 |
T.C. |
9293428 |
Artemis Seaways |
2005 |
193 |
3735 |
240 |
21.5 |
T.C. |
9356737 |
Zeugma Seaways |
2008 |
223 |
4605 |
300 |
21.5 |
T.C. |
9356749 |
Sumela Seaways |
2008 |
223 |
4605 |
300 |
21.5 |
T.C. |
9422122 |
Myra Seaways |
2009 |
223 |
4605 |
300 |
21.5 |
T.C. |
9422134 |
Galata Seaways |
2010 |
223 |
4605 |
300 |
21.5 |
T.C. |
9506277 |
Pergamon Seaways |
2013 |
208 |
4094 |
265 |
21.5 |
T.C. |
9816830 |
Ephesus Seaways |
2019 |
237 |
6690 |
450 |
21.5 |
T.C. |
9816842 |
Troy Seaways |
2019 |
237 |
6690 |
450 |
21.5 |
T.C. |
9809590 |
Fadiq |
2017 |
209 |
4076 |
238 |
21.3 |
MALTA |
9457206 |
Paqize |
2010 |
193 |
3663 |
249 |
21.3 |
MALTA |
9457165 |
Pol Stella |
2009 |
193 |
3663 |
249 |
18.5 |
MALTA |
9457189 |
Pol Maris |
2010 |
193 |
3663 |
249 |
18.5 |
MALTA |
9848467 |
Alf Pollak |
2018 |
209 |
4076 |
283 |
18 |
İTALYA |
8917390 |
Patria Seaways |
1991 |
143 |
1800 |
110 |
16.5 |
LİTVANYA |
2. NESİL GEMİLER
DFDS, bu seride üretilmiş üç gemiye sahip: Gallipoli Seaways, Cappadocia Seaways ve Olympos Seaways. “İkinci nesil gemiler” olarak sınıflandırılan bu gemiler FSG tarafından tasarlandı ve inşa edildi. İkinci nesil gemiler, FSG’nin önceki serilerde inşa ettiği Ro-Ro gemilerinden daha hızlı, daha çok kapasiteye sahip ve daha fazla yakıt verimliliği sağlıyor. Ayrıca yükleme boşaltma bu gemilerde daha kolay yapılıyor. Bu gemiler, daha fazla araç taşıma kapasitesi ve daha ekonomik çalışmaya imkân sağlayan dördüncü bir güverteye sahip ve iki orta hızlı MAK 9M43 dizel motorla donatılmış durumda. Tüm gemiler, denizde ve ana motor çalışırken dizel jeneratör çalıştırılmasına gerek olmayan yakıt ve makine bakım tasarrufu sağlayan şaft jeneratörlerine sahip. Söz konusu gemiler, okyanuslar da dâhil olmak üzere dünyadaki tüm sularda seyredebilir. Flume tankları geminin yalpalamasını önemli ölçüde azaltır ve ek güverteye daha fazla istikrar sağlar. Yükleme-boşaltma operasyonu yaklaşık beş-altı saat sürer. Tüm gemiler Avrupa Birliği ve Türk Çevre Mevzuatı’na uyumludur.
3. NESİL GEMİLER
DFDS bünyesinde dört adet üçüncü nesil gemi bulunuyor: Assos Seaways, Artemis Seaways, Aspendos Seaways ve Dardanelles Seaways. İkinci nesil gemilerin üstün özelliklerinin çoğu muhafaza edilirken bu nesilde kapasite yüzde 15 daha fazla. 193 metrelik bir geminin kapasitesi 235 araç (yüzde 50’si komple ünite ve yüzde 50’si yarı römork olmak üzere) ya da 254 yarı römorktur. İçerisinde geniş araç yolları ve rampalar da bulunan üçüncü nesil gemilerde, bu sayede aynı anda yükleme ve boşaltma yapılması ve dört güvertede eş zamanlı çalışılması mümkün. Tüm gemiler Avrupa Birliği ve Türk Çevre Mevzuatı’na uyumludur.
4. NESİL GEMİLER
Şirket, bu seriden dört gemiye sahip: Zeugma Seaways, Sumela Seaways, Myra Seaways ve Galata Seaways. Üçüncü nesil gemilerin özelliklerinin çoğu bu gemilerde de muhafaza edildi. Bu nesilde, Zeugma Seaways ve Sumela Seaways 2008 yılında; Myra Seaways 2009 yılında ve Galata Seaways 2010 yılında inşa edilerek teslim edildi. Gemiler, daha önceki gemilerde de kullanılan MAK 9M43 motorlarından 300 KW daha güçlü iki adet orta hızlı MAK 9M43C motora sahip. Tüm gemiler Avrupa Birliği ve Türk Çevre Mevzuatı’na uyumludur.
5. NESİL GEMİLER
Şirketimizin 5. Nesil gemisi olan ve 2013 yılında teslim edilen Pergamon Seaways 280 TIR kapasitesi ve 208 metre uzunluğuyla Türkiye’nin en büyük Ro-Ro gemisidir. Dördüncü nesil gemilerin özelliklerinin çoğu bu gemide de muhafaza edilmiştir. 9600 kW kapasitesinde 2 adet MAN marka ana makinaya sahiptir. Bu gemimiz de diğer gemilerimiz gibi Avrupa Birliği ve Türk Çevre Mevzuatı’na uyumludur.