Tarihçe

  • 1994

    1994 yılında 48 Türk nakliyecisi bir araya gelerek, Türkiye’den Avrupa’ya (İtalya’nın Trieste Limanı’na), denizyoluyla yük taşımacılığı yapmak amacıyla intermodal kısa deniz taşımacılığı operatörü olan UND Ro-Ro’yu kurar

  • 1998

    1998 yılında Trieste - Salzburg arasında faaliyet gösteren komple araçların kullanabildiği Ro-La treni faaliyete geçmiştir

  • 2001

    UND Ege filoya katılır

  • 2002

    UND Atılım ve UND Birlik filoya katılır

  • 2005

    Saffet Ulusoy, UN Pendik ve UN Marmara gemileri filoya katılır

    U.N. Ro-Ro, Avrupa Komisyonu tarafından tanınan, Avrupa, Amerika ve Japonya genelinde 90’dan fazla üyesi olan tek tarafsız Avrupa Intermodal kuruluşu Avrupa Intermodal Derneği (EIA) tarafından “En İyi Intermodal Projesi” ödülüne layık görülür

  • 2006

    UN Trieste filoya katılır

    U.N. Ro-Ro Pendik Terminali'nin açılışı yapılır. Akabinde yurtdışına ihraç malı taşıyan nakliyecilerin araçlarına ÖTV ve KDV’siz akaryakıt hizmeti verilmeye başlanır

  • 2008

    UN Akdeniz, UN Karadeniz gemileri U.N. Ro-Ro filosuna katılır

  • 2009

    U.N. Ro-Ro Mersin hattının açılışını yapar ve Cüneyt Solakoğlu gemisi filoya katılır

  • 2010

    Fransa hattı açılır ve Cemil Bayülgen gemisi filoya katılır

  • 2013

    UN İstanbul gemisi filoya katılır

    Trieste - Wels arasında çalışan ISU yarı römork treni faaliyete geçer

    U.N. Ro-Ro'nun intermodal çalışmaları çerçevesinde roll-trailer üzerinde gerçekleştirilen ilk konteyner taşımaları başlatılır

    U.N. Ro-Ro yurtdışındaki ilk yatırımını Trieste'de faaliyet gösterdiği Samer Seaports'u bünyesine katarak gerçekleştirir

  • 2016

    Fruit Terminal Trieste SPA'nın satın alınır

  • 2018

    U.N. Ro-Ro, Danimarkalı denizcilik grubu DFDS tarafından satın alınır

Misyon

MİSYONUMUZ
Türkiye’nin dış ticaretine katma değer yaratan; müşteri odaklı, güvenli, ekonomik ve tarifeli kombine taşımacılık hizmeti sunan lider Ro-Ro işletmecisi konumunu güçlendirmek.

VİZYONUMUZ
Zaman, maliyet, kalite ve çevre unsurlarında diğer taşımacılık modellerinden üstün olan sürdürülebilir iş modelini geliştirmek.

Filo

IMO Numarası Gemi Adı İnşaa Tarihi Uzunluk Lane Meter Treyler Kapasitesi Azami Sürat Bayrak
9215476 Gallipoli Seaways 2001 193 3214 207 21.5 T.C.
9242390 UND Birlik 2002 193 3214 207 21.5 T.C.
9242388 UND Atılım 2002 193 3214 207 21.5 T.C.
9322425 UN Pendik 2005 193 3735 240 21.5 T.C.
9322437 UN Trieste 2006 193 3735 240 21.5 T.C.
9293416 Saffet Ulusoy 2005 193 3735 240 21.5 T.C.
9293428 UN Marmara 2005 193 3735 240 21.5 T.C.
9356737 UN Akdeniz 2008 223 4605 300 21.5 T.C.
9356749 Sumela Seaways 2008 223 4605 300 21.5 T.C.
9422122 Myra Seaways 2009 223 4605 300 21.5 T.C.
9422134 Cemil Bayülgen 2010 223 4605 300 21.5 T.C.
9506277 UN İstanbul 2013 208 4094 265 21.5 T.C.
9816830 Ephesus Seaways 2019 237 6690 450 21.5 T.C.
9816842 Troy Seaways 2019 237 6690 450 21.5 T.C.


2. NESİL GEMİLER

DFDS, bu seride üretilmiş üç gemiye sahip: Gallipoli Seaways, UND Atılım ve UND Birlik. “İkinci nesil gemiler” olarak sınıflandırılan bu gemiler FSG tarafından tasarlandı ve inşa edildi. İkinci nesil gemiler, FSG’nin önceki serilerde inşa ettiği Ro-Ro gemilerinden daha hızlı, daha çok kapasiteye sahip ve daha fazla yakıt verimliliği sağlıyor. Ayrıca yükleme boşaltma bu gemilerde daha kolay yapılıyor. Bu gemiler, daha fazla araç taşıma kapasitesi ve daha ekonomik çalışmaya imkân sağlayan dördüncü bir güverteye sahip ve iki orta hızlı MAK 9M43 dizel motorla donatılmış durumda. Tüm gemiler, denizde ve ana motor çalışırken dizel jeneratör çalıştırılmasına gerek olmayan yakıt ve makine bakım tasarrufu sağlayan şaft jeneratörlerine sahip. Söz konusu gemiler, okyanuslar da dâhil olmak üzere dünyadaki tüm sularda seyredebilir. Flume tankları geminin yalpalamasını önemli ölçüde azaltır ve ek güverteye daha fazla istikrar sağlar. Yükleme-boşaltma operasyonu yaklaşık beş-altı saat sürer. Tüm gemiler Avrupa Birliği ve Türk Çevre Mevzuatı’na uyumludur.
 

3. NESİL GEMİLER

DFDS bünyesinde dört adet üçüncü nesil gemi bulunuyor: Saffet Ulusoy, UN Marmara, UN Pendik ve UN Trieste. İkinci nesil gemilerin üstün özelliklerinin çoğu muhafaza edilirken bu nesilde kapasite yüzde 15 daha fazla. 193 metrelik bir geminin kapasitesi 235 araç (yüzde 50’si komple ünite ve yüzde 50’si yarı römork olmak üzere) ya da 254 yarı römorktur. İçerisinde geniş araç yolları ve rampalar da bulunan üçüncü nesil gemilerde, bu sayede aynı anda yükleme ve boşaltma yapılması ve dört güvertede eş zamanlı çalışılması mümkün. Tüm gemiler Avrupa Birliği ve Türk Çevre Mevzuatı’na uyumludur.

 
4. NESİL GEMİLER

Şirket, bu seriden dört gemiye sahip: UN Akdeniz, Sumela Seaways, Myra Seaways ve Cemil Bayülgen. Üçüncü nesil gemilerin özelliklerinin çoğu bu gemilerde de muhafaza edildi. Bu nesilde, UN Akdeniz ve Sumela Seaways 2008 yılında; Myra Seaways 2009 yılında ve Cemil Bayülgen 2010 yılında inşa edilerek U.N. Ro-Ro’ya teslim edildi. Gemiler, daha önceki gemilerde de kullanılan MAK 9M43 motorlarından 300 KW daha güçlü iki adet orta hızlı MAK 9M43C motora sahip. Tüm gemiler Avrupa Birliği ve Türk Çevre Mevzuatı’na uyumludur.


5. NESİL GEMİLER

Şirketimizin 5. Nesil gemisi olan ve 2013 yılında teslim edilen UN İstanbul 280 TIR kapasitesi ve 208 metre uzunluğuyla Türkiye’nin en büyük Ro-Ro gemisidir. Dördüncü nesil gemilerin özelliklerinin çoğu bu gemide de muhafaza edilmiştir. 9600 kW kapasitesinde 2 adet MAN marka ana makinaya sahiptir.  Bu gemimiz de diğer gemilerimiz gibi Avrupa Birliği ve Türk Çevre Mevzuatı’na uyumludur. 

 

İlgili Kurumlar

BU Med Dijital İletişim Kitapçığı