Haberler

2020 Yılı Müşteri Bilgilendirmesi

 

Değerli Müşterilerimiz,

Sizlerin de bildiği üzere şirketimiz 2018 yılı haziran ayı içerisinde Avrupa’nın en köklü ve en büyük denizcilik şirketlerinden Danimarka merkezli DFDS tarafından satın alınmıştır. Satın almayı takiben 2019 yılı boyunca şirketimiz DFDS markası dönüşümünü başarıyla tamamlamış ve 10 Temmuz 2019 itibariyle ticari unvanımız “DFDS Denizcilik ve Taşımacılık A.Ş.” olarak değişmiştir.

2019 Yılı Değerlendirmesi
2019 yılı boyunca sektörümüz açısından yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen, hatlarımıza, gemilerimize, limanlarımıza ve demiryolu bağlantılarımıza yatırımlarımız devam etmiştir. Şirketimiz genişleyen hizmet ağı ve sağlam finansal yapısı ile servis kalitesini geliştirmek için her geçen gün çalışmaya da devam etmektedir. 2019 yılı içerisinde:
 
  • Pendik ve Ambarlı çıkışlı yarı römork araçların fiyat tarifesinde EUR 50 indirime gidildi
  • Mersin – Trieste fiyat tarifemizde EUR 150 indirime gidilerek Pendik – Trieste fiyat tarifesi ile eşitlendi
  • Boş araçlarınız için yıl boyunca EUR 400 + BAF olarak her şey dahil tek fiyat belirlendi ve ithalat – ihracat dengesizliğinin arttığı ağustos ayı boyunca sizlere destek olmak adına tüm masraflar dahil EUR 450 olarak uygulandı
  • Yoğun günlerde siz müşterilerimize yüksek kapasite sağlayabilmek adına, 2019 yılı içerisinde 237 metre uzunluğa ve 6.700 liner metre kapasitesine sahip Akdeniz en büyük 2 Ro-Ro gemisi filomuza katıldı
  • DFDS markasına dönüşüm kapsamında 7 gemimizin ismi Türkiye’deki UNESCO kültür miras listesine girmiş yer ve şehir isimleriyle değişti
  • Tüm Avrupa’da uygulanan ve DFDS Grubu’nun da uyguladığı şeffaf BAF skala sistemine Nisan 2019 itibari ile geçiş yapıldı
  • Bettembourg, Novara, Köln ve Ostrava hatlarını müşterilerimize sunarak intermodal servis ağımızı genişletildi
  • Sizden gelen talepler doğrultusunda Temmuz 2019’da Toulon hattına ek olarak Sete hattımızı başlattık. Sete limanının intermodal altyapısı, İspanya ve Portekiz gibi destinasyonlara yakınlığı gibi avantajları sayesinde DFDS ve müşterilerimiz için stratejik bir tercih olması sebebiyle Ekim 2019 tarihi itibariyle tüm Fransa seferlerimizi Sete limanına taşıdık
 
2020 Yılı Gelişmeleri
  • Ocak 2020’de Mersin hattı ile başlayacak olan “My DFDS Freight” sistemi sayesinde müşterilerimize daha kolay rezervasyon yapma imkânı olan, gemi kalkış/varış güncellemelerini izleyebilecekleri ve bilgisayara ek olarak mobilden de takip edebilecekleri sisteme geçiş sağlanacak ve 2020’nin ilk çeyreği içerisinde bu rezervasyon sistemi her hatta kullanılabilecektir
  • Yalova’dan Sete’ye gerçekleştirmekte olduğumuz seferlere Ocak 2020 itibari ile 3 seferde de 300 TIR kapasiteye sahip olan büyük gemilerle devam edilecektir
  • Sete Limanı’nın intermodal altyapısı sayesinde Fransa’da da müşterilerimize tren bağlantıları sağlayarak Fransa’nın ve çevre ülkelerine kolay ulaşım olanağı sağlamayı hedefliyoruz
 
Tarife fiyatlarımızdaki yıllık sabit fiyat uygulamamız, müşterilerimizin de yıllık planlama yapılabilmesi amacıyla 2020 yılında da tüm hatlarımızda geçerli olacaktır. Yılın tamamında geçerli olacak sabit navlunlarımıza ek olarak uygulanan BAF ücretleri (Akaryakıt Katkı Harcı) sene başında yayınlayacağımız BAF skalasına göre aylık olarak güncellenerek devam edecektir.
1 Ocak 2020’den itibaren geçerli olmak kaydıyla standart navlun tarifemizi EK-1’de görebilirsiniz. Tarifemizdeki değişiklikler:
 
  • Müşterilerimiz tarafından uzun zamandır talep edilen gidiş-dönüş biletleme sistemi iptal edilmiş ve tek yön biletlere geçilmiştir
  • İtalya hattının komple ünitelerinde EUR 50 indirim yapılmıştır
  • Trieste ve Sete liman masraflarında tek yönde treylerler için EUR 5, komple üniteler için ise EUR 10 miktarında artış gerçekleşmiştir
  • Patras hatlarımızdaki her şey dahil fiyat uygulaması kalkmıştır, diğer hatlarımızda olduğu gibi navluna ek olarak BAF ve liman masrafları alınacaktır ve aynı şekilde toplu bilet indirimi ve ciro prim indirimleri de bu hatta uygulanmaya başlanacaktır
  • Boş araç navlun tarifesindeki değişikliklere ek olarak BAF ve liman masrafları da dahil olacak şekilde revize edilmiş olup toplu bilet ve ciro prim indirimleri boş araç taşımalarında da uygulanmaya başlanılacaktır.
 
1 Ocak 2020’den itibaren geçerli olmak kaydıyla konteyner navlun tarifemizi EK-2’de görebilirsiniz. Konteyner operasyonlarının artması sebebiyle gemi ve operasyonlardaki maliyet artışlarımızdan dolayı konteyner tarifesi değiştirilmiş ve römork tarifesine uyumlu hale getirilmiştir.
 
  • 20/30 ft konteyner tarifesi, 20ft ve 20ft+ konteynerlerin navlun fiyatları farklı olacak şekilde revize edilmiştir. 20ft konteyner fiyatı değişmezken, 20ft+ konteyner fiyatlarında tek yönde EUR 50 artış gerçekleştirilmiştir. 20/30 ft konteyner BAF tarifesi, ilgili hattın standart ünite BAF tarifesinin %50’si oranında uygulanacak ve aylık olarak duyurulacaktır
  • 40+ ft swapbody konteyner tarifesi, bu konteynerlerin çift kat yüklenemiyor olmasından dolayı treyler fiyatlarına eşitlenmiştir. 40+ ft box konteyner tarifesi de treyler fiyatından EUR 75 indirimli olarak sunulacaktır.  40+ ft konteyner BAF tarifesi, ilgili hattın standart ünite BAF tarifesi ile aynı uygulanacak ve aylık olarak duyurulacaktır
Konteyner liman masrafları, ilgili hattın standart ünite liman masrafları ile aynı olacaktır

Proje yükleri ve diğer statik yüklerin tarifesinde ve liman masraflarında değişiklik yapılmamıştır. İstanbul – Trieste hatları liner metre başına EUR 65, Mersin – Trieste liner metre başına EUR 75 ve Sete hattı ise liner metre başına EUR 85 olarak devam edecektir. Söz konusu taşımalarda liner metre artı BAF uygulaması sürdürülecektir. Konuyla ilgili olan tüm müşterilerimizin, müşteri temsilcileri ile temasa geçmelerini önemle rica ederiz.
 
1 Ocak 2020’den itibaren geçerli olmak kaydıyla işletmekte olduğumuz tüm tren hatlarında %2 oranında maliyet artışı, tren ücretlerine yansıtılacaktır.
 
2020 Toplu Bilet Uygulaması
 
Toplu Bilet taahhüdü ile müşterilerimizin almış olduğu yıllık avantajlar 2020 yılında devam edecektir. Toplu Bilet taahhüdü, gidiş dönüş biletlerin iptal edilmesi sebebi ile tek yön bilet olarak revize edilmiştir. Müşterilerimiz taşıma yaptıkları her hatta boş veya dolu fark etmeksizin standart ve konteyner ünitelerini toplu bilet taahhüdüne saydırabileceklerdir. Toplu Bilet taahhüdü ile cazip hale gelen navlun fiyatlarından faydalanmak için müşteri temsilcileriniz ile temasa geçmenizi önemle rica ederiz.
 
Tahsilat Yöntemleri

2019 senesi boyunca uyguladığımız tahsilat yöntemleri bu sene de uygulanacaktır. Şirketimiz ile peşin ödeme yöntemi ile çalışan müşterilerimiz için ciro prim uygulaması %11 olarak, ön ödemeli, banka teminat mektubu, kredi kartı veya Doğrudan Borçlandırma Sistemi (DBS) üzerinden çalışan müşterilerimiz için uygulanan ciro prim uygulaması %9 olarak, araç rehini ve gayrimenkul ipoteği gibi diğer teminat yöntemleri için %7 olarak, Octet sistemi üzerinden 2 taksit ile çalışanlar için %7 olarak ve 3 taksit ile çalışanlar için ise %6 olarak belirlenmiştir.

Ciro prim ödemeleri toplu bilet indirimi düşülmüş navlun üzerinden hesaplanacak ve BAF ciro prim indirimine dahil edilmeyecektir. Ciro prim ödemelerine hak kazanılması için, ödemelerin vadelerinde yapılması gerekmektedir. Geç yapılan ödemeler için geriye dönük ciro prim düzeltmesi yapılmayacaktır.

EUR ödemelerinin vadeleri tek yön biletlere geçildiğinden dolayı 30 gün olarak, tren ödemelerinin vadesi ise 15 gün olarak belirlenmiştir. TL ödemelerde sadece peşin ödeme seçeneği geçerli olacaktır.

 
2020 yılının sektörümüz, ihracatçılarımız ile siz değerli uluslararası nakliye ve lojistik firmalarımız için başarılı ve kazançlı bir yıl olmasını yürekten dileriz.
 
Saygılarımızla,
DFDS Akdeniz İş Birimi
 
Ek–1: 2020 Yılı Standart Araç Navlun Fiyatları
Ek–2: 2020 Yılı Konteyner Navlun Fiyatları
Ek–3: 2020 Liman Hizmetleri Ücretleri
EK-4: 2020 Yılı Toplu Bilet Uygulaması

 

 

  Geri Dön
22.11.2019 / Paylaş