Haberler

1 Ocak 2020 İtibarıyla Dünya Genelinde Yakıt Değişimi

 

Değerli Müşterilerimiz,

1 Ocak 2020'den itibaren yapılacak değişiklikler hakkında Ekim ayında yaptığımız yakıt bilgilendirmesine referansla, sizi son gelişmelerden haberdar etmek istiyoruz.

DFDS, deniz taşımacılığı endüstrisindeki diğer firmalar gibi, 1 Ocak 2020'den itibaren yeni IMO düzenlemelerine uymak için 3 seçeneğe sahiptir:
 
1.      Çoğu gemi çok daha akışkan MGO yakıtı ile çalışılabilir ancak bu seçenek denizcilikte en çok kullanılan HFO yakıtı ile karşılaştırıldığında iki kattan daha fazla maliyetlidir

2.      Gerekli miktarda arzın sağlanabilmesidurumunda %0.5 oranında sülfür içeren yeni bir yakıt türü olan VLSO’yu kullanarak yeni IMO düzenlemelerine uyumlu bir şekilde çalışabiliriz. Bu yakıt türünün geleneksel fuel oil (HFO) ile karşılaştırıldığında %50 daha pahalı olması beklenmektedir. Bu yeni yakıtın arzı ve fiyatı şu anda belirsizdir ve bu durumun bir süre daha böyle kalması beklenmektedir
 
3.      Bugün de olduğu gibi yüksek miktarda sülfür içeren fuel oil (HFO) kullanımına devam edebiliriz. Bu durumda scrubber adı verilen, büyük bir yatırım ve gemilerimizde kapsamlı bir tadilat gerektiren egzoz gazı temizleme sisteminin kullanılması mecburidir. Scrubber sistemleri yalnıca birkaç yıldır kullanılmakta olup, bu sistemlerin bakımı, işletme maliyetlerindeki artışları ve sistemin ömrü ile ilgili sınırlı deneyim mevcuttur.
Bu linkten gemilerimizin birine scrubber sisteminin takılışını izleyebilirsiniz.
 
%0.5'lik yakıt için talep durumu ve bu pazarda önemli değişikliklerin olması beklenmekle birlikte deniz akaryakıt pazarının uzun vadeli gelişimini tahmin etmek imkansızdır. Mevcut HFO pazarı da 1 Ocak 2020'den sonra yakıt piyasasındaki taleplerin değişmesi nedeniyle baskı altında kalabilir.

Tüm seçenekleri açık tutmak ve çok daha pahalı olan MGO yakıtını kullanmamak için, Akdeniz İş Birimi’nde gemilere scrubber sistemlerini yerleştiriyoruz. 6 gemimizde scrubber kurulumu tamamlanmış olup 2019'un sonuna kadar filomuzun yarısının scrubber ile donatılmasını bekliyoruz. Akdeniz İş Birimi filosundaki toplam yatırım miktarı ise 45 milyon Euro'yu (300 milyon Türk Lirası) aşacaktır. Ek olarak, scrubber sistemlerinin çalıştırılması ve bakımı için maliyetlerimizde ciddi artışlar olacaktır.

Diğer büyük gemi operatörleri gibi, 1 Ocak 2020'den itibariyle mevcut Akaryakıt Katkı Harcı’nı maksimum % 0.5 sülfür içeriğine sahip (VLSO) yakıtı için güncelleyerek sektörümüze duyuracağız.

BAF ücretinin % 0.5 sülfür içerikli yakıta (VLSO) dayanarak tam olarak uygulanması durumunda, mevcut uygulanmakta olan BAF ücretlerinde ciddi bir artış meydana gelecek ve yansıtacağımız bu artışın müşterilerimiz tarafından karşılanması zor olacaktır.

Akdeniz İş Birimi olarak Türkiye pazarının önemli bir maliyet baskısı altında olduğunu biliyor ve bu nedenle, 1 Ocak 2020'den itibaren geçerli olan VLSO fiyatına endekslenmiş olan BAF ücretinin etkisini hafifletecek bir “endüstri destek faktörü” ile sunmaya karar vermiş bulunuyoruz.

Kasım ayı boyunca sizlerle yeni VLSO bazlı BAF ücretinin belirtilerini ve güncel “endüstri destek faktörünü” – dolayısıyla, yeni küresel sülfür düzenlemelerinin daha detaylı ekonomik etkilerini de paylaşıyor olacağız.

Sorularınız için bizlerle irtibat kurmaktan çekinmeyiniz.

Saygılarımızla,
DFDS Akdeniz İş Birimi

 

 

  Geri Dön
01.11.2019 / Paylaş